Go to Bottom  

Isnin, April 06, 2009

Syukur Kehadrat ILahi

Setinggi-tinggi kesyukuran dirafa'kan kehadrat Ilahi kerana dengan limpah dan kurniaNya telah mempermudahkan segala urusan hambaNya....


Baru sekarang saya rasakan bagaimana abang melaluinya selama satu tahun setengah, setiap hari memandu kereta selama satu jam setengah pergi dan balik ke tempat kerja dari Kuarters Pendidikan Bandar Tun Abdul Razak ke Kolej Komuniti Rompin.


Suatu perjalanan yang jauh...110 KM...pergi dan 110 KM balik...penatnya...tapi Alhamdulillah abang tidak pernah merungut..cuma bersabar menanti jawapan permohonan pertukaran...

Pada mulanya saya fikir banyak kali juga nak ke SK Keratong 1...memandangkan ada urusan yang perlu diselesaikan segera...urusan pelantikan tak selesai lagi...abang pula pergi mesyuarat kat Sepang....tak tahu nak ajak siape buat teman....akhirnya ambil keputusan pergi seorang selepas tamat sekolah jam 1.30 ptg.Kebetulan hari ni tak ada mesyuarat mingguan, boleh lah bertolak awal sikit.. Ketika ini anak masih di rumah Umi.

Sampai di SK Keratong 1 kira-kira jam 3.00 petang terus buat urusan dengan Guru Besar...alang-alang dah sampai ke Keratong, saya teringat pula urusan dengan Agro Bank juga belum selesai...jadi setelah siap urusan di sekolah, saya bergegas pula ke Agro Bank Bandar Tun Razak...dirasakan masa begitu pantas berlalu...Alhamdulillah segala urusan dapat diselesaikan dengan segera...

Selesai semuanya teringat pula kepada sahabat yang baru mendapat cahaya mata...tak sedap pula rasnya kalau tak menziarahinya...jadi saya terus ke Kuarters KIP untuk melihat baby barunya...

Kira-kira jam 4.30 ptg saya bertolak pulang dari Keratong ke Kuala Rompin.....sepanjang perjalanan saya sentiasa bermuhasabah diri...bagaimana sabarnya abang selama setahun setengah...sedangkan saya sehari pun rasa...Allah saja yang mengetahui...sepanjang perjalanan hanya menghitung kilo meter...bila lah nak sampai....

Patut lah akhirnya abang mengambil keputusan untuk menyewa rumah di Kuala Rompin...dah tak tahan agaknya...dengan kos minyak yang mahal ketika itu dan risiko perjalanan..kalau siapa yang pernah datang ke Kuala Rompin melalui jalan Muadzam Shah...tentu dapat membayangkan bagaimana....

Alhamdulillah....dalam proses abang berurusan menyewa rumah...akhirnya segala permohonan pertukaran yang dibuat...diluluskan...dan akhirnya saya diarahkan bertukar tempat bertugas di SK Leban Chondong, Kuala Rompin...Syukur yang tidak terhingga...Kini abang tidak perlu berulang alik dalam jarak yang jauh dan saya sendiri pun hanya mengambil masa kira-kira 10 minit ke tempat kerja...Alhamdulillah....

0 ulasan:

Gambar Kenangan

Gambar Kenangan

Rakan-rakan blog

Berita Keluarga

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP